Ofte stillede spørgsmål

Hovedkontoret

Ring 43 96 28 86 eller mail gb@gb.dk

Driftskontor Glostrup

Ring 43 96 15 64 eller mail drift.Glostrup@gb.dk

Driftskontor Hvissinge

Ring 43 96 43 22 eller mail drift.Hvissinge@gb.dk

Hvornår modtager jeg mit varme/vandregnskab?

Forår/sommer.

Hvordan skal jeg forstå mit varme/vandregnskab?

Læs mere her

Hvornår modtager jeg mit varmeregnskab efter fraflytning?

Opgørelsen sendes forår/sommer efter regnskabets afslutning som er pr. 31.12.

Hvad skal jeg gøre hvis jeg vil have nyt køkken/bad (Råderet)

Kontakt altid driftskontoret.

Hvad må jeg ændre i mit lejemål?

Kontakt altid driftskontoret.

Hvad må jeg ændre ved udendøresareal?

Kontakt altid driftskontoret.

Kontakt Udbetaling Danmark telefon 70 11 12 13.

Hvordan bliver jeg skrevet på ventelisten?

Her på hjemmesiden under "Boligsøgende"

Hvornår skal jeg betale for at være skrevet på ventelisten?

Een gang om året.

Hvordan får jeg tilbudt et lejemål?

Via post eller mail.

Skal jeg skrives på ventelisten hvis jeg allerede bor i Glostrup Boligselskab?

Ja.

Hvad sker der hvis jeg ikke har fået betalt mit årlige gebyr på ventelisten?

Der sendes rykkerskrivelse. Derefter bliver man slettet på ventelisten.

Hvornår modtager jeg min flytteafregning?

Ca.8 uger efter fraflytning.

Kan jeg klage over min flytteafregning?

Ja. En klage skal altid være skriftlig og sendes til driftskontoret.

Hvornår er fristen for at betale husleje?

Den 1. i måneden.

Hvordan betaler jeg husleje?

Med tilmelding til Betalingsservice eller på vores bankkonto 9444 0007062907.

Rykkergebyr

Kr. 279.

Hvornår modtager jeg huslejestigning?

Varsling udsendes 3 måneder før en evt. lejestigning.

Klageprocedure vedr. husorden

Ønsker du at klage, sendes klagen skriftligt til Beboerservice enten på mail eller brev. Klagen underskrives og du forbliver anonym overfor den person/personer, du klager over. Klager bestræbes behandlet indenfor 8 arbejdsdage. Du vil modtage mail eller brev med information om, at vi har skrevet til vedkommende, der klages over. Klagen sendes til hovedkontoret, Beboerservice.

Beboerklagenævnet

I Glostrup finder du Beboerklagenævnets sekretariat på rådhuset. Hos beboerklagenævnet koster det 144 kr. (2018) at få behandlet en sag. Beløbet betales af den part som indbringer sagen. Sager, som beboerklagenævnets kan tage sig af er: - beboeres brud på husordenen - boligens stand ved indflytning - syn og istandsættelse ved fraflytning - manglende vedligeholdelse og tilbagebetaling af indskud - fremleje og bytte af bolig - husleje, vand, varme og fællesantenne - råderet (den enkeltes ret til at forbedre sin bolig) - lovligheden af beslutninger truffet af beboerdemokratiet Afgørelser, som beboerklagenævnet kan træffe er: - at afgøre om en klager har ret - at give en advarsel til en beboer - at give en beboer en betinget opsigelse - at erklære om en beslutning i beboerdemokratiet er gyldig eller ugyldig. Afgørelserne behøver ikke at være endelige. Beboere eller boligorganisationer, der er uenige i en afgørelse fra beboerklagenævnet, kan gå videre med sagen til boligretten.

 
 
 

Hovedkontoret

Bryggergårdsvej 2B
2600 Glostrup

  (+45) 43 96 28 86
  gb@gb.dk

CVRnr. 65 12 32 15

Mandag-torsdag 10.00-14.00
Torsdag tillige 15.30-17.30
Fredag 10.00-13.00

 

Driftskontor Glostrup

Stubben 5
2600 Glostrup

Tirsdag og torsdag 10.00-12.00
(kun personlig henvendelse)

Driftskontor Hvissinge

Bøgeskoven 199
2600 Glostrup

Tirsdag og torsdag 10.00-12.00
(kun personlig henvendelse)