Beboerklagenævnet

Beboerklagenævn

Siden 1998 har landets kommuner haft pligt til at oprette et beboerklagenævn. Nævnene er oprettet for at sikre beboerne i de almene boliger en hurtig og billig behandling af klager. Nævnene skal gøre det nemmere og hurtigere at få afgjort tvister mellem beboerne indbyrdes og mellem beboer og boligorganisation.

I Glostrup finder du Beboerklagenævnets sekretariat på rådhuset.

Det koster et gebyr på 161 kr. (2023) at få behandlet en sag i Beboerklagenævnet. Beløbet betales af den part som indbringer sagen.
Sager, som beboerklagenævnets kan tage sig af er:
- beboeres brud på husordenen
- boligens stand ved indflytning
- syn og istandsættelse ved fraflytning
- manglende vedligeholdelse og tilbagebetaling af indskud
- fremleje og bytte af bolig
- husleje, vand, varme og fællesantenne
- råderet (den enkeltes ret til at forbedre sin bolig)
- lovligheden af beslutninger truffet af beboerdemokratiet

Afgørelser, som beboerklagenævnet kan træffe er:
- at afgøre om en klager har ret
- at give en advarsel til en beboer
- at give en beboer en betinget opsigelse
- at erklære om en beslutning i beboerdemokratiet er gyldig eller ugyldig.

Afgørelserne behøver ikke at være endelige. Beboere eller boligorganisationer, der er uenige i en afgørelse fra beboerklagenævnet, kan gå videre med sagen til boligretten.

Opdateret 04-01-2023


Glostrup Boligselskab

Bryggergårdsvej 2B
2600 Glostrup

  (+45) 43 96 28 86
  gb@gb.dk

CVRnr. 65 12 32 15


Persondata

Telefon- og åbningstider

Beboerservice, Bryggergårdsvej 2 B

Telefontid
Mandag, tirsdag, onsdag og fredag 10.00-12.00

Personlig henvendelse
Mandag og onsdag 13.00-14.00
Torsdag 14.00-17.00

Driftskontor, Stubben 5

Telefontid
Mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag 10.00-12.00

Personlig henvendelse
Mandag og onsdag 13.00-14.00